Zajęcie pasa drogowego drogi gminnej w celu prowadzenia robót budowlanych i/lub umieszczania urządzeń infrastruktury technicznej bądź umieszczania obiektów budowlanych
Podstawa prawna
- art. 39 i 40, ust. 1, 4 i 6 ustawy z dnia 21 marca 1985 roku o drogach publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 19 poz. 115 z późn. zm.)
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 roku w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz. U. z 2004 r. Nr 140 poz. 1481)
- Uchwała Nr XVII/107/04 Rady Miejskiej w Przedborzu z dnia 23 marca 2004
Wymagane dokumenty
1. Wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego
2.Załączniki:
1. Plan sytuacyjny zajęcia pasa drogowego z podaniem wymiarów
2. Szczegółowy harmonogram robót
3. Projekt organizacji ruchu sporządzony zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Wodnej z dnia 10.10.2000r. ( Dz.U. nr 90 z dnia 26.10.2000r.), zatwierdzony przez Starostwo Powiatowe w Radomsku
4. Uzgodniona dokumentacja techniczna – do wglądu.
Druki do pobrania
- Wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego
Sposób i miejsce składania dokumentów
- osobiście:
Sekretariat Urzędu Miejskiego - pokój nr 3 Ratusza Miejskiego,
97-570 Przedbórz, ul. Mostowa 29
od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30.
- za pośrednictwem poczty:
Urząd Miejski
97-570 Przedbórz,
ul. Mostowa 29
- drogą elektroniczną:
więcej...
Wymagane opłaty
Opłata skarbowa: zwolnione
Opłata za zajęcie pasa drogowego:
1. Za zajęcie 1 m2 powierzchni jezdni za każdy dzień zajęcia:
1) przy zajęciu jezdni do 20% szerokości - 1,00 zł
2) przy zajęciu jezdni pow. 20% do 50% szerokości - 2,00 zł
3) przy zajęciu jezdni pow. 50% do całkowitego zajęcia - 4,00 zł
2. Za zajęcie 1 m2 powierzchni chodnika za każdy dzień zajęcia: 1,00 zł
3. Dla pozostałych elementów pasa drogowego, nie wymienionych wyżej opłata za każdy dzień zajęcia 1m2 powierzchni pasa drogowego wynosi 1,00 zł
4. Zajęcie pasa drogowego przez okres krótszy niż 24 godziny jest traktowane jak zajęcie pasa drogowego przez 1 dzień.
Sposób i miejsce odbioru dokumentów
- osobiście:
Referat Infrastruktury, Rolnictwa, Środwiska i Zamówień Publicznych,
Urząd Miejski w Przedborzu, ul. Mostowa 29, 97-570 Przedbórz,
pokój nr 7 (Ratusz Miejski),
tel. 044 781 22 61 do 65 wew. 13
od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30,
- za pośrednictwem poczty na adres wskazany we wniosku.
Termin rozpatrzenia sprawy
Bez zbędnej zwłoki. Nie później niż w ciągu miesiąca, a w przypadku spraw szczególnie skomplikowanych - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.
Tryb odwoławczy
Wnioskodawcy przysługuje prawo złożenia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Słowackiego 19, za pośrednictwem Burmistrza Miasta Przedborza w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Uwagi
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.